LOGOPEDA

Godziny pracy logopedy w roku szkolnym 2024/2025

Logopeda Agnieszka Żytkiewicz

 logopeda411@op.pl

 Godziny pracy z dziećmi w przedszkolu:

AGNIESZKA ŻYTKIEWICZ

Poniedziałek  08:00- 13:00

Wtorek           08:00- 14:00

Środa              8:00- 16:00

Czwartek        8:00- 14:00

Piątek             8:00- 13:00

Godzina dostępności dla rodziców – środa 16:00 -17:00 – po wcześniejszym umówieniu się z logopedą.

Dzieci, które zostały zakwalifikowane na terapię logopedyczną, pracować będą w stałych zespołach do 4 uczestników,
z dziećmi z tą samą wadą wymowy, raz w tygodniu. Poza tym logopeda przeprowadzać będzie profilaktyczne zajęcia grupowe, średnio raz w miesiącu.

Rodziców dzieci, które uczęszczają na indywidualną terapię logopedyczną proszę o założenie dzieciom zeszytu do zajęć (przynosimy je w poniedziałki, zabieramy do domu po zajęciach logopedycznych). Jednocześnie zwracam uwagę na to, że terapia logopedyczna przynosi największe efekty jeżeli równolegle Rodzice pracują z dzieckiem w domu. Dlatego też bardzo ważne jest, aby Rodzice systematycznie zapoznawali się z wpisami w zeszycie, wklejali materiały z zajęć oraz systematycznie ćwiczyli z dziećmi w domu.

Konsultacje logopedyczne – po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym lub mailowym.

Do zadań logopedy w przedszkolu należy:

  • diagnozowanie logopedyczne, w tym prowadzenie badań przesiewowych w celu ustalenia stanu mowy oraz poziomu rozwoju językowego dzieci,
  • prowadzenie zajęć logopedycznych dla dzieci oraz porad i konsultacji dla rodziców i nauczycieli w zakresie stymulacji rozwoju mowy dzieci i eliminowania zaburzeń,
  • podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej we współpracy z rodzicami dzieci,
  • wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w:
  1. rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień dzieci oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola,
  2. b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.